poniedziałek, 22 grudnia 2014

przygotowania...


Obiecałam Wam ostatnio szersze kadry z naszego domku i niestety po raz kolejny nie dotrzymałam danego słowa. Mimo najszczerszych chęci nie jestem w stanie zrobić dobrych zdjęć przy tej pogodzie. Dobrych, czyli takich, które w pełni mnie satysfakcjonują... Wymieniliśmy w międzyczasie aparat i się "oswajamy", niby pentax, jak ten wcześniejszy, więc teoretycznie powinno obyć bez niespodzianek, a jednak,ale ponarzekam innym razem. Mam tylko nadzieję, że nie będzie tak, jak w tym porzekadle "zamienił stryjek siekierkę na kijek"...
Na Święta Bożego Narodzenia wyjeżdżamy do moich Rodziców, więc zrezygnowaliśmy  choinki. Choć przepraszam, jest mini choineczka w ulubionym szklanym słoju. Rozczula mnie za każdym razem, gdy na nią patrzę... 


W tym roku w bożonarodzeniowych dekoracjach nie zrezygnowałam z ulubionych szarości, no i gwiazdek... są praktycznie wszędzie... na ceramicznej osłonie świeczki z GG, zdobią wiklinowy klosz (pod którym są ukryte ładowarki i inne niepotrzebne potrzebne kable). Na cudownych poszewkach uszytych przez Agnieszkę z Biankowych Pasji.Wiem, mocno inspirowałam się poszewkami Miry z Belle Blanc... na swoje usprawiedliwienie dodam, iż nie zamierzam tych poszewek wykorzystywać w żadnym niecnym celu... zdobią moją sofę i dobrze im tam... muszę tylko dodać, iż poszewki w wykonaniu Agi są REWELACYJNE... pięknie uszyte, idealny haft, cudnie zapakowane... polecam, polecam, polecam z całego serca prace Agnieszki... 


A w wolne popołudnie wyszyłam też taką oto śnieżynkę. Po raz pierwszy od dłuższego czasu pracowałam w okularach, bo śnieżynka jest malutka, ma niecałe 9 cm średnicy... ale wydaje mi się, że efekt jest zadowalający...


No dobra nieskromnie powiem, że według mnie, nie tylko zadowalający, ale i zachwycający (no teraz to pewnie przesadziłam!). Oczywiście z powodów opisanych na wstępie nie pokażę jej w docelowym miejscu... choć nie, pokażę, ale tylko dlatego, byście uwierzyły mi na słowo, że nie umiem robić dobrych zdjęć przy tym świetle... choć to pewnie, jak w tym przysłowiu, o baletnicy... 

Mam wrażenie, że zachowuje się jak Gucio z Pszczółki Mai: "stare przysłowie pszczół mówi.." dziś już dwa razy uraczyłam Was przysłowiem i nie wiem, czy to koniec... no postaram się... 


Umówiłyśmy się z Mamą, iż ja zajmę się Świątecznymi słodkimi wypiekami i w ramach testów chlebek bananowy udawał świąteczny keks...

 .
Dodałam żurawinę, ziarenka z laski wanilii i efekt oceniłabym tak na 5 z małym minusem... prosi się o więcej bakalii, orzechów, kandyzowaną skórkę pomarańczową...  mimo tych niedociągnięć w "prototypie" zdecydowanie polecam... tym bardziej, iż chlebek bananowy nie wymaga użycia miksera... tak jak i różne ciasteczka, które mam w planach... bo choć uwielbiam mojego Kuchennego Pomocnika, to czasem wolę "pomiętosić" w ciszy i spokoju. A w zasadzie słuchając czegoś relaksującego... Staś często prosi o włączenie kolęd i tak sobie później nucimy... i ostatnio słyszę jak śpiewa:
"pójdźmy wszyscy do stajenki
do Jezusa i ... Maryi"
-Stasio powinno być: do Jezusa i Panienki- poprawiam 
-Mamo, ale ja przecież wiem, jak Ona ma na imię - odpowiada mi Bąbel...




pozdrawiam
Ania

30 komentarzy:

  1. cudnie:) haftowana gwiazdeczka po prostu przepiękna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sandrynko :))
      dziękuję :))
      już dawno nic nie wyszywałam i to była tym bardziej radość z tworzenia :))
      WSZYSTKIEGO DOBREGO W NOWYM ROKU :))
      pozdrawiam
      Ania

      Usuń
  2. Aniu Radosnych Świąt Bożego Narodzenia życzę całej Twojej Rodzinie.
    Piękne dekoracje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaguś :))
      dziękuje raz jeszcze za życzenia :))
      przepraszam, że tak spóźnione, ale Święta były bez netu... tzn. kto chciał ten miał ;)) mnie jakoś nie ciągnęło...
      pozdrawiam
      Ania

      Usuń
  3. Jaka cudowna atmosfera u ciebie! Chcę więcej zdjęć, o tak :)

    ORASEY

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Vero nike :))
      dziękuję :))
      i obiecuję, że z tymi zdjęciami to się poprawię ;))
      wszystkiego dobrego w Nowym Roku
      Ania

      Usuń
  4. Nie bądź skromna:))gwiazdka jest przepiękna w swojej prostocie:))))wesołych świąt:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bozenas :))
      dziękuje :))
      chyba ze 3 lata nie miałam igły w ręku... tzn. miałam, ale nie wyszywałam, wiec stres był... zależało mi na takiej prostej dekoracji... teraz myślę jak wykorzystać ramkę... w planach kilka innych małych hafcików ;))
      pozdrawiam i wszystkiego dobrego w Nowym Roku
      Ania

      Usuń
  5. Gwiazdeczka śliczna i taka świąteczna :) Pozdrawiam i Wesołych Świąt życzę.
    Zapraszam na mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fragrant lavender house :))
      dziękuję :)))
      pozdrawiam i wszystkiego dobrego w Nowym Roku :))
      Ania

      Usuń
  6. Piękne dekoracje Aniu :) gwiazdeczka.. "choineczka" - wszystko :)
    Radosnych świąt Ci życzę!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu :))
      dziękuję :))
      i przepraszam, że dopiero dziś odpisuję... czemu doba nie może mieć więcej godzin... lub nie możemy jej dowolnie zmieniać, gdy trzeba skracać, gdy trzeba wydłużać ;)))
      pozdrawiam
      i WSZYSTKIEGO DOBREGO W NOWYM ROKU :)))
      Ania

      Usuń
  7. zdjęcia piekne, chciałabym chociaz w połowie tak ładne robic,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edyto :))
      dziękuję :))
      a jeśli chodzi o zdjęcia to najważniejsza zasada (no tak zapamiętałam z "warsztatów" Mojego Mieszkania) to światło, naturalne powinnam dodać...
      dziś byłyby fajne zdjęcia, ale zaraz zabieram się za szaleństwo w kuchni, czyli piernikowe biscotti , tartę ze szpinakiem, paszteciki z ciasta francuskiego z pieczarkami, mini tarty z gorgonzolą i gruszką by zabrać to wszystko do Przyjaciół na Sylwestrowa zabawę ;))
      no właśnie wspaniałej zabawy i
      wszystkiego dobrego w Nowym Roku
      Ania
      P.S. a ja chciałabym mieć tak zdolne łapki jak Twoje :))

      Usuń
  8. Piękny, świąteczny wystrój !!! Agnieszka rzeczywiście potrafi zdziałać cuda a Twoja gwiazdka jest fantastyczna:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brydziu :))
      masz rację, Aga to niezwykle zdolna Osoba :)) ta szara poducha to nasza ulubiona ;))
      pozdrawiam i WSZYSTKIEGO DOBREGO W NOWYM ROKU :))
      Ania

      Usuń
  9. Ślicznie wyszyłaś tą miniaturkę śnieżynki.Wypieki pięknie wyglądają. Zaraz Święta to wszystkiego najpiękniejszego w ten niezwykły czas. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Po tak pięknych "migawkach" można chyba wybaczyć Ci brak szerszego kadru.
    Urocze dekoracje.
    Radości życzę na te Święta Bożego Narodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wesołych Świąt! :)
    @www.kierunkowy48.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyczarowalas cudowny nastroj, wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  13. Spotkajmy się przy stole, Podzielmy się sercami, Z tymi, którzy są teraz I co byli z nami. Bo Bóg rozdaje miłość, Wszystkim, bez wyjątku, Zesłaną na ziemię w małym Dzieciątku.
    Spokojnych świat życzy Dorota

    OdpowiedzUsuń
  14. Radosnych, pełnych prawdziwej magii Świąt Bożego Narodzenia ! Pozdrawiam świątecznie - M.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wesołych Świąt Aniu dla Ciebie i Twoich bliskich

    OdpowiedzUsuń
  16. Sniezynka cudowna! Wesolych Swiat Wam zycze- Ameli!

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystkiego dobrego Aniu dla Ciebie i całej rodziny!

    OdpowiedzUsuń
  18. Gwiazda szczególnie mi się podoba c;
    http://niemozliwezycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczny lampion i dekoracje:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję ...