Do They Know It's Christmas...

Miałam 12 lat gdy powstała ta piosenka i chyba nie za dużo wiedziałam o głodującej Afryce. Zresztą jako dwunastolatka miałam zupełnie inne "problemy". O ile problemami można nazwać pierwsze miłości, niespełnione powinnam dodać, ale przez to wspominane z rozrzewnieniem.


Dziś uwielbiam Boba Geldofa, nie tylko za "I Don't Like Mondays", ale chyba przede wszystkim  za akcje charytatywne, za osobowość,  i za "Do They Know It's Christmas?"  Za wersję z 1984 r i za tę najnowszą z listopada tego roku... Choć ta powstała nie dlatego by pomóc głodującej Etiopii, ale by zwrócić uwagę na wirus ebola szerzący śmierć w Afryce Zachodniej.  I nie chcę pisać tu o polityce, o tym co jest ważniejsze, co pomoże, a co nie, i że większość ofiar to muzułmanie, więc mają w nosie nasze Boże Narodzenie. Ta piosenka kojarzy mi się przede wszystkim z Bożym Narodzeniem... z tym, że to nie tylko piękne dekoracje i  kalendarz adwentowy wypełniony łakociami... 

Bardzo podobają mi się słowa Asi z Green Canoe:

Asiu, mam nadzieje, iż nie obrazisz się za wykorzystanie Twoich słów...

Zauroczył mnie także Asi pomysł na kalendarz adwentowy pełen komplementów i dobrych słów dla rodziny... bo w codziennej bieganinie chyba zapominamy co jest najważniejsze... nie chcę zbawiać świata, udawać kogoś kim nie jestem... ale w ten przedświąteczny czas chyba częściej myślę nie o zastawie mojego stołu, o grudniowych "must have", ale o ludziach którzy potrzebują naszej pomocy... robiąc zakupy kupuję więcej ryżu, maki i obowiązkowo czekoladę by włożyć je do koszyka Banku Żywności, który już w ten weekend rusza ze swoją coroczną akcją - Świąteczną Zbiórką Żywności.  Dziś na zakupy zabiorę Stasia, by pokazać Mu, by wytłumaczyć, że życie nie zawsze jest kolorowe, że nie wszystkie dzieci mają Lego Duplo i  ubranka z bohaterami z  ulubionych bajek.  Że warto pomagać, bo dobro powraca i  mam nadzieję, że mój Czterolatek coś już z tego zrozumie...

Skłamałabym, gdybym napisała, iż nie myślę o pięknych Bożonarodzeniowych dekoracjach. Mam już głowę pełna pomysłów i pewnie po 6 grudnia zacznę je realizować...  a co z tego wyszło pokażę w tych obiecanych "szerszych kadrach"...

Dziś zostawiam Was właśnie z "Do They Know It's Christmas?" z wersją z 2014 roku...  i bardzo subiektywnie stwierdzę , iż Bono i Bob Geldof są jak wino, im starsi, tym lepsi... 

Komentarze

  1. uwielbiam tę piosenkę...
    posta Asi tez przeczytałam od dechy do dechy i pomijając te piękne rzeczy, gadżety, fotki - to co napisała, jest bardzo ważne. i mam takie wewnętrzne postanowienie grudniowe, oby się udało:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sandrynko ;))
      mocno trzymam kciuki za Twoje grudniowe postanowienia, oby się udało!!!!
      pozdrawiam
      Ania

      Usuń
  2. Aniu , nie odwiedziłam jeszcze Asi,ale pomysł na kalendarz dobrych słów wspaniały.
    Piękna piosenka i bardzo poruszający teledysk.Pozdrawiam dobrym slowem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jago :)
      nam taki kalendarz bez słodyczy sprawdził się wyśmienicie...:))
      robiliśmy ze Stasiem śnieżynki, ozdoby na choinkę, układaliśmy puzzle (najpierw trzeba je było pokolorować), oglądaliśmy bajki o tematyce Bożonarodzeniowej...
      pozdrawiam serdecznie
      i wszystkiego dobrego w NOWYM ROKU :))
      Ania

      Usuń
  3. Zgadzam sie z Toba, tez uwielbiam te piosenke z tamtych lat i tez mialam 12 lat;))) a jesli chodzi o Asi wpis to tez wczoraj czytalam z WIELKA przyjemnoscia i ogladalam jej cudne pomysly na adwentowe kalendarze i czas spedzony z rodzina:) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamillo :))
      bo ja uwielbiam Boba ;)) i nie interesują mnie skandale wokół Jego podatków itp ;)) uwielbiam Jego muzykę powinnam napisać ;)) a pomysł z Band Aid w kilku wersjach uważam za rewelacyjny... bo to przecież historia muzyki, nasza historia... jak my zmienialiśmy się na przestrzeni tych lat... aa taki kalendarz z perspektywy czasu polecam ;)) miałam ułatwione zadanie, bo M był gościem z domu, więc trzeba było sobie jakoś ten czas zagospodarować..., wiec te wspólne chwile ze Stasiem i tak by były... ale czy tak intensywne... tego nie wiem, ale wiem, że chcę więcej ;)) że to nie będzie, nie jest jednorazowy zryw...
      pozdrawiam
      WSZYSTKIEGO DOBREGO W NOWYM ROKU
      Ania

      Usuń
  4. Jak dobrze, że są tacy ludzie jak Ty, dla których Święta to coś więcej niż choinka, mnóstwo światełek i góra jedzenia :))
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    Mahda
    mmszczescia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdo :))
      zarumieniłam się ;)) zaglądałam do Ciebie i obiecuję, że zostanę na dłużej... i że będę pisać komentarze ;))) bo to moje postanowienie na Nowy Rok - nie tylko podczytywać ,ale zostawiać ślad by okazać sympatię :)))
      wczoraj zaskoczył mnie Staś podczas kąpieli... Mamo mój Mikołaj był bogaty - mówi - a czy Dzieci w szpitalach też dostały tyle prezentów?
      ja na to, że pewnie tak, ale może nie wszystkie, że nie do wszystkich trafił... i na to mój 4,5-latek (od wczoraj) to może my zrobimy im jakieś ładne prezenty i zaniesiemy... nie wiem skąd takie myśli... bo po 1 nie mamy żadnego znajomego Dziecka w szpitalu, po drugie nie rozmawialiśmy z m na takie tematy ostatnio, a po 3 co i najważniejsze dla mnie Staś wierzy w Świętego Mikołaj a;))
      ale się rozpisałam ;)))
      pozdrawiam
      i WSZYSTKIEGO DOBREGO W TYM NOWYM 2015 ROKU :))
      Ania

      Usuń
  5. Masz dobre serducho kochana:-)
    Ja też w tym roku postanowiłam zrobić dzieciom kalendarz bez lakoci a za to z zadaniami dzięki którym będziemy mogli spędzić więcej czasu razem.
    Grudzień to dla mnie miesiąc wielkiej tęsknoty za rodziną tą najbliższą i żal że nie możemy spędzac świat razem.
    I dla mnie nigdy święta nie będą takie same jak w Polsce bo tylko tam są wyjątkowe.
    Pozdrawiam Cię Aniu cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monique :))
      myślałam o Tobie w te grudniowe wieczory.........
      pozdrawiam i życzę by może następne Święta Bożego Narodzenia udało Wam się spędzić w Polsce...
      Monique :))
      wszystkiego dobrego w tym Nowym Roku :))
      Ania

      Usuń
  6. śliczne zdjęcie Aniu :)
    i dziękuję za przypomnienie o piosence :)
    dobrego grudnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniś :))
      to był dobry grudzień ;))|
      dziękuję za życzenia, bo się spełniły... to był czas słuchania kolęd, rozmów o Bogu, czas gdy zamiast czasu przy komputerze spędzałam go na budowaniu zoo z klocków :)) czas gdy telewizor miał wolne ;))
      pozdrawiam i
      WSZYSTKIEGO DOBREGO W NOWYM ROKU ;)))
      Ania

      Usuń
  7. Tak, Adwent to czas duchowego przygotowania a cała reszta to tylko dodatki. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My.creamy.dream :))
      już to wiem... że nie ważne grudniowe "must have" i inne bzdury... że "mamo kocham Cię" powiedziane ot tak, w trakcie zabawy jest największym prezentem ;))
      pozdrawiam
      i WSZYSTKIEGO DOBREGO W NOWYM ROKU
      Ania

      Usuń
  8. Fantastyczna piosenka, mogę jej słuchać bez przerwy ..

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Open eye :))
      ja też ;))
      i o dziwo kilka dni temu usłyszałam ją w radio ;))
      pozdrawiam i wszystkiego dobrego w Nowym Roku :))
      Ania

      Usuń
  9. Oby słowa z takiego kalendarza weszły nam wszystkim w krew i wybrzmiewały w każdy powszedni dzień roku.
    A czas adwentu, niech zrobi swoje... niech odmieni nas na lepsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Penelopo :))
      czy ja napisałam,z ę uwielbiam twoje komentarze :))
      są takie mądre, trafne i czekam na nie zawsze ;)) czy to nawiązanie do Twojego najnowszego wpisu??? chyba troszkę tak.... choć piszę bloga nie dla komentarzy, nie dla poklasku... muszę to, co chcę,ułożyć w głowie i napisać u Ciebie...
      i nie kadziłam, nie kłamałam, że uwielbiam Twoje słowa :)) staram się duuużo czasu spędzać ze Stasiem, ba pewnie nawet za dużo, ale tak myślę, mam nadzieję, że to zaowocuje w przyszłości... że Bąbel nie będzie nastawionym tylko na branie młodym człowiekiem...
      pozdrawiam serdecznie
      i WSZYSTKIEGO DOBREGO W TYM NOWYM ROKU ;)))
      Ania

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Beato :))
      dziękuję :)))
      nie zawsze umiem ubrać w słowa to, co we mnie siedzi... cieszę się, że tym razem mi się udało ;)) i dzięki Asi z Green Canoe na pewno też było mi łatwiej :)))
      pozdrawiam serdecznie
      i wszystkiego dobrego w Nowym Roku :))
      Ania

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję ...